ARCHIV CITÁTŮ

(1081-1100)

01.11.2020 14:37

(1081) "Chcete, aby pád trval věčně, a pokud už skáčete nějakou dobu, všimnete si, že se vám postupem času chce stále méně zatáhnout za uvolňovací šňůrku padáku. Nakonec dostanete strach, že si jednoho dne budete chtít šlehnout zlatou ránu a nezatáhnete, pak přestanete skákat. A v tu chvíli zjistíte, že jste závislák. Zmítá vámi absťák, život vám připadá neskutečně triviální a nakonec zjistíte, že sedíte zase namačkaný za pilotem ve stařičké cessně, které trvá věčnost dostat se do deseti tisíc stop a která přesto spolkne všechny prachy, co jste si našetřil."

— Jo Nesbo (z knihy Netopýr)

 

(1082) "Piper Cub je nejbezpečnější letadlo na světě. Jen stěží by tě dokázalo zabít."

— Max Stanley, zkušební pilot

 

(1083) "Z Murphyho zákonů letectví: Čím méně místa pro příruční zavazadla je na palubě letadla, tím více cestujících si s sebou vezme příruční zavazadlo." 

— anonymní letecké moudro

 

(1084) "Pokud máte strach z létání, tak - nemějte. Statistiky mluví jasně: pokud máte někam cestovat, tak nejbezpečnější způsob je letět letadlem." 

— Peter Diamandis

 

(1085) "Nikde jinde není fatalismus tak nebezpečný jako v letectví. Dny pilota fatalisty jsou předem sečteny." 

— Mark Gallaj (z knihy Příběhy zkušebního letce)

 

(1086) "Tiger Moth je, nebo spíš bylo nesmírně krásné letadlo. Každý, kdo jím letěl, se do něj zamiloval. Byl to úžasně výkonný dvouplošník, zvládající i řadu akrobatických kousků; měl motor z letadla Gypsy Moth, a jak mi prozradil můj instruktor, motor Gypsy prý nikdy ve vzduchu neselhal." 

— Roald Dahl (z knihy Sólový let)

 

(1087) "Co je příčina většiny leteckých nehod? Většinou je to tak, že někdo udělá příliš hodně příliš brzy, a vzápětí udělá příliš málo příliš pozdě."

— Steve Wilson, vyšetřovatel NTSB

 

(1088) "Létání z nějakého důvodu nikdy nepatřilo k mým oblíbeným činnostem, ale když jsem absolvoval pár lekcí létání, něco si o tom přečetl a něco se naučil... Lidi to dělají už více než sto let, dostali se na Měsíc a zase zpátky... to vypadá, že na to jdou docela dobře."

— Michael Mosley

 

(1089) "Létám na leteckých show už třicet let, ale stále jsem v úžasu nad tím, že člověk, narozený bez křídel, může mít oblohu jako pódium pro vzdušný balet."

— Manfred Radius

 

(1090) "Povinností stíhacího pilota je strážit svůj kus oblohy a sestřelit jakéhokoli nepřítele, který se tam dostane. Všechno ostatní je balast."

— "Rudý baron" Manfred von Richtofen

 

(1091) "Mechanici, technici, inženýři: lidé, kterým také patří nebe, stejně jako pilotům. Ale jejich práce je drží na zemi, je těžká a někdy špinavá, nemá tu lyrickou krásu létání."

― anonymní letecké moudro

 

(1092) "A paní doktorko, když vám sem chodí samí pilotí, řekněte mi, jací jsou ti balonáři? Jsou něčím jiní?" 

– "No, jiní... Víte, oni jsou to takoví bohémové. Ale to poznáte časem sám."

— Aleš Vašíček, český balonový pilot

 

(1093) "To, co z tebe udělá dneska hvězdu, z tebe neudělá hvězdu zítra. Letadlo, které Wilbur a Orville Wrightovi postavili v roce 1903, by dneska byl jen kus šrotu. Časem se věci stávají bezcennými." 

― Israelmore Ayivor 

 

(1094) "Létání opravdu miluju, ale občas je fajn jen skočit do letadla, posadit se a nechat někoho jiného, aby tu práci udělal za mě."

— Dierks Bentley

 

(1095) "Mým nejkrásnějším každoročním vánočním dárkem je pozorovat, jak letecká doprava otevírá svět a dovoluje mi vypravit se na tak vzdálená místa..."

— Pico Iyero

 

(1096) "Kdyby Bůh chtěl, aby lidé létali, dal by jim letenky."

— Mel Brooks

 

(1097) "Už vím, proč lidem říkají, aby si při nouzovém přistání dali hlavu mezi kolena. Když to uděláte, napadne vás, že si na rozloučenou se životem můžete políbit prdel."

— Terry Hanson

 

(1098) "Piloti jsou do velké míry jako obchodníci. Musí si věřit, že jsou ve své práci dobří. Musejí neúnavně trénovat a mít v hlavě plány pro všechny případy, které by tam nahoře mohly nastat. Nic není důležitější než příprava."

— Simon Sinek 

 

(1099) "Vhled do  tajů létání můžeme získat jen tím, že to budeme zkoušet. Chování, jakým reagujeme na nezvyklosti větru při plachtění oblohou, se lze naučit jen tak, že budeme ve vzduchu. Jen jediná cesta vede k rychlému pokroku a k tomu, aby člověk létal."

— Otto Lilienthal

 

(1100) "Přisvojte si vzduch, odevzdejte se živlům, pronikněte do posledních výsep přírody, posuňte hranice vesmíru, přinuťte smrt dát se na ústup!"

— Romain Rolland

 

Příspěvky 1101-1300 jsou k dohledání na Facebooku Černé skříňky nebo v 7. díle knížky. Sem už doplňovány nebudou - koncem roku 2020 Skříňka přechází na jiný redakční systém a postupně stránku přestěhuje sem

— Jo Nesbo (z knihy Netopýr)
 
 
středa 8. 11. 
(1082) The Piper Cub is the safest airplane in the world; it can just barely kill you. attributed to Max Stanley, Northrop test pilot
(1082) "Piper Cub je nejbezpečnější letadlo na světě. Jen stěží by tě dokázalo zabít."
— Max Stanley, zkušební pilot
 
 
neděle 12. 11.
(1083) Murphyho zákony letectví: The less carry-on luggage space available on an aircraft, the more carry-on luggage passengers will bring aboard.
(1083) "Z Murphyho zákonů letectví: Čím méně místa pro příruční zavazadla je na palubě letadla, tím více cestujících si s sebou vezme příruční zavazadlo." 
— anonymní letecké moudro
 
 
středa 15. 11. 
If you have a fear of flying, don't. The data are very clear: If you have to travel someplace, the safest way is by airplane. 
Peter Diamandis
- na dovolenou :-) autopilot --- listopad!
(1084) "Pokud máte strach z létání, tak - nemějte. Statistiky mluví jasně: pokud máte někam cestovat, tak nejbezpečnější způsob je letět letadlem." 
— Peter Diamandis
 
 
neděle 19. 11. 
(1085) "Nikde jinde není fatalismus tak nebezpečný jako v letectví. Dny pilota fatalisty jsou předem sečteny." 
— Mark Gallaj (z knihy Příběhy zkušebního letce)
 
 
středa 22. 11.
(1086) "Tiger Moth je, nebo spíš bylo nesmírně krásné letadlo. Každý, kdo jím letěl, se do něj zamiloval. Byl to úžasně výkonný dvouplošník, zvládající i řadu akrobatických kousků; měl motor z letadla Gypsy Moth, a jak mi prozradil můj instruktor, motor Gypsy prý nikdy ve vzduchu neselhal." 
— Roald Dahl (z knihy Sólový let)
 
 
neděle 26. 11. 
What is the cause of most aviation accidents: Usually it is because someone does too much too soon, followed very quickly by too little too late.
— Steve Wilson, NTSB investigator, Oshkosh, WI , August, 1996.
(1087) "Co je příčina většiny leteckých nehod? Většinou je to tak, že někdo udělá příliš hodně příliš brzy, a vzápětí udělá příliš málo příliš pozdě."
— Steve Wilson, vyšetřovatel NTSB
 
 
středa 30. 11. 
Flying, for some reason, has never been my favorite thing, but after taking some aviation classes and reading about it and learning about it... They've been doing this for over a hundred years, they've been to the moon and back; they kind of have a good system going here. 
Michael Mosley
(1088) "Létání z nějakého důvodu nikdy nepatřilo k mým oblíbeným činnostem, ale když jsem absolvoval pár lekcí létání, něco si o tom přečetl a něco se naučil... Lidi to dělají už více než sto let, dostali se na Měsíc a zase zpátky... to vypadá, že na to jdou docela dobře."
— Michael Mosley
 
 
 
neděle 3. 12. 
(1089) "Létám na leteckých show už třicet let, ale stále jsem v úžasu nad tím, že člověk, narozený bez křídel, může mít oblohu jako pódium pro vzdušný balet."
— Manfred Radius
 
 
středa 6. 12. 
"The duty of the fighter pilot is to patrol his area of the sky, and shoot down any enemy fighters in that area. Anything else is rubbish!" 
Manfred von Richtofen
(1090) "Povinností stíhacího pilota je strážit svůj kus oblohy a sestřelit jakéhokoli nepřítele, který se tam dostane. Všechno ostatní je balast."
— "Rudý baron" Manfred von Richtofen(1081) "Chcete, aby pád trval věčně, a pokud už skáčete nějakou dobu, všimnete si, že se vám postupem času chce stále méně zatáhnout za uvolňovací šňůrku padáku. Nakonec dostanete strach, že si jednoho dne budete chtít šlehnout zlatou ránu a nezatáhnete, pak přestanete skákat. A v tu chvíli zjistíte, že jste závislák. Zmítá vámi absťák, život vám připadá neskutečně triviální a nakonec zjistíte, že sedíte zase namačkaný za pilotem ve stařičké cessně, které trvá věčnost dostat se do deseti tisíc stop a která přesto spolkne všechny prachy, co jste si našetřil."
— Jo Nesbo (z knihy Netopýr)
 
 
středa 8. 11. 
(1082) The Piper Cub is the safest airplane in the world; it can just barely kill you. attributed to Max Stanley, Northrop test pilot
(1082) "Piper Cub je nejbezpečnější letadlo na světě. Jen stěží by tě dokázalo zabít."
— Max Stanley, zkušební pilot
 
 
neděle 12. 11.
(1083) Murphyho zákony letectví: The less carry-on luggage space available on an aircraft, the more carry-on luggage passengers will bring aboard.
(1083) "Z Murphyho zákonů letectví: Čím méně místa pro příruční zavazadla je na palubě letadla, tím více cestujících si s sebou vezme příruční zavazadlo." 
— anonymní letecké moudro
 
 
středa 15. 11. 
If you have a fear of flying, don't. The data are very clear: If you have to travel someplace, the safest way is by airplane. 
Peter Diamandis
- na dovolenou :-) autopilot --- listopad!
(1084) "Pokud máte strach z létání, tak - nemějte. Statistiky mluví jasně: pokud máte někam cestovat, tak nejbezpečnější způsob je letět letadlem." 
— Peter Diamandis
 
 
neděle 19. 11. 
(1085) "Nikde jinde není fatalismus tak nebezpečný jako v letectví. Dny pilota fatalisty jsou předem sečteny." 
— Mark Gallaj (z knihy Příběhy zkušebního letce)
 
 
středa 22. 11.
(1086) "Tiger Moth je, nebo spíš bylo nesmírně krásné letadlo. Každý, kdo jím letěl, se do něj zamiloval. Byl to úžasně výkonný dvouplošník, zvládající i řadu akrobatických kousků; měl motor z letadla Gypsy Moth, a jak mi prozradil můj instruktor, motor Gypsy prý nikdy ve vzduchu neselhal." 
— Roald Dahl (z knihy Sólový let)
 
 
neděle 26. 11. 
What is the cause of most aviation accidents: Usually it is because someone does too much too soon, followed very quickly by too little too late.
— Steve Wilson, NTSB investigator, Oshkosh, WI , August, 1996.
(1087) "Co je příčina většiny leteckých nehod? Většinou je to tak, že někdo udělá příliš hodně příliš brzy, a vzápětí udělá příliš málo příliš pozdě."
— Steve Wilson, vyšetřovatel NTSB
 
 
středa 30. 11. 
Flying, for some reason, has never been my favorite thing, but after taking some aviation classes and reading about it and learning about it... They've been doing this for over a hundred years, they've been to the moon and back; they kind of have a good system going here. 
Michael Mosley
(1088) "Létání z nějakého důvodu nikdy nepatřilo k mým oblíbeným činnostem, ale když jsem absolvoval pár lekcí létání, něco si o tom přečetl a něco se naučil... Lidi to dělají už více než sto let, dostali se na Měsíc a zase zpátky... to vypadá, že na to jdou docela dobře."
— Michael Mosley
 
 
 
neděle 3. 12. 
(1089) "Létám na leteckých show už třicet let, ale stále jsem v úžasu nad tím, že člověk, narozený bez křídel, může mít oblohu jako pódium pro vzdušný balet."
— Manfred Radius
 
 
středa 6. 12. 
"The duty of the fighter pilot is to patrol his area of the sky, and shoot down any enemy fighters in that area. Anything else is rubbish!" 
Manfred von Richtofen
(1090) "Povinností stíhacího pilota je strážit svůj kus oblohy a sestřelit jakéhokoli nepřítele, který se tam dostane. Všechno ostatní je balast."
— "Rudý baron" Manfred von Richtofen

(1071-1080)

01.11.2020 14:35

 

 
 
středa 4. 10. 
(1072) We will never get to the flying car era. We will get to the era where we get flying drones that haul people, though. 
Thomas Frey
(1072) "Myslím, že se doby létajících aut nedočkáme. Dočkáme se ale doby dronů, které budou vozit lidi."
— Thomas Frey
 
 
neděle 8. 10. 
(1073) "Otevírá to všechny smysly. Celý vaše tělo křičí, že nemůžete lítat, 'Vždyť nemám křídla', volá na vás a snaží se přehlušit vzduch, který vám sviští kolem uší. Celé vaše tělo je přesvědčené o tom, že umře, a spustí naplno alarm - otevře doširoka všechny smysly, aby zjistilo, jestli z toho ještě existuje nějaká cesta ven. Váš mozek se stane největším počítačem na světě, registruje všechno, kůže pociťuje teplotu, která s tím, jak klesáte, stoupá, vaše uši zaznamenávají vzestup tlaku a vy si všímáte v mapě pod sebou každé brázdy a každé barevné nuance. Dokonce cítíte blížící se zemi. A pokud v téhle chvíli dokážete potlačit smrtelný strach, stanete se na okamžik svým vlastním andělem. A ve čtyřiceti vteřinách prožijete celý život."
— Jo Nesbo (z knihy Netopýr)
 
 
středa 11. 10. 
(1074) My family went to Toronto to visit relatives when I was 13 or 14. It was the first time we had ever been abroad. This was the early Eighties, and I remember the impossible glamour of air travel - my mum spending days trying to decide what she was going to wear on the plane.
John Niven
(1074) "Bylo to zkraje osmdesátých let a já si dodnes pamatuju tu neskutečnou vznešenost cestování letadlem. Moje maminka trávila celé dny přemýšlením, co si do letadla oblékne."
— John Niven
 
 
neděle 15. 10. 
(1075) It's much like playing jazz, flying. It's multitasking in real time. You have a number of instruments that alone won't tell you exactly what the airplane is doing but together give you a picture of everything that's going on. 
Aaron Diehl
-
(1075) "Létání je jako když hraješ jazz. Je to spousta činností najednou. Vnímáš spoustu věcí najednou a každá zvlášť ti přesně neřekne, co tvoje letadlo dělá, ale dohromady ti dají dohromady dokonalý obraz toho, co se děje."
— Aaron Diehl
 
 
středa 18. 10. 
Páky a lana jsou nervový systém letadla, přenáší příkazy od mozku pilota ke svalům stroje.
(1076) "Páky a lana jsou jako nervový systém letadla. Přenáší pokyny od mozku - pilota - ke svalům stroje."
— anonymní letecké moudro
 
 
neděle 22. 10. 
Air power alone does not guarantee America's security, but I believe it best exploits the nation's greatest asset - our technical skill.
Hoyt Vandenberg
(1077) "Vzdušné síly samy o sobě nezajistí naši bezpečnost, ale myslím, že ze všeho nejlépe ukazují největší přednost naší země - technickou vyspělost."
— Hoyt Vandenberg, americký generál
 
 
středa 25. 10. 
Flying in space is a privilege, whether it's the first time or the fourth time. 
Scott Kelly
(1078) "Letět do vesmíru je obrovská pocta. A je jedno, jestli je to poprvé nebo počtvrté."
— Scott Kelly, americký astronaut
 
 
neděle 29. 10. 
No nation can advance unless the old ideals of exploration and adventure are lived. There must be lives lost in flying, as in every other step of progress, and as many lives have been lost in the past, but there is no need to run foolish risks. The search for adventure need not entail foolhardiness. Fear is a tonic and danger should be something of a stimulant
— Lady Sophie (Mary) Heath.
(1079) "Žádný národ nedosáhne pokroku, pokud v něm nežijí staré ideály dobývání a dobrodružství. I v létání se musí umírat, stejně jako ve všem, kde je pokrok. Ale i když bylo ztraceno už mnoho životů, neznamená to, že musíme nesmyslně riskovat. Touha po dobrodružství nevyžaduje bezhlavost."
— Lady Sophie Mary Heath, irská letkyně
 
 
středa 1. 11. 
Most gulls don't bother to learn more than the simplest facts of flight—how to get from shore to food and back again. For most gulls, it is not flying that matters, but eating. For this gull, though, it was not eating that mattered, but flight. More than anything else, Jonathan Livingston Seagull loved to fly.
— Richard Bach, Jonathan Livingston Seagull
(1080) "Většina racků se neobtěžovala naučit se víc než úplné základy létání - jak se dostat z břehu ke žrádlu a nazpět. Pro většinu racků nebylo důležité létání, ale žrádlo. Ale pro tohohle nebylo podstatné žrádlo, ale právě létání."
— Richard Bach (z knihy Jonathan Livingston Racek)
(1071) "Jeho odlet kupodivu neznamenal, že nás opouští; zůstával s námi."
— Richard Bach (z knihy Nic se nestane náhodou)
 
 
(1072) "Myslím, že se doby létajících aut nedočkáme. Dočkáme se ale doby dronů, které budou vozit lidi."
— Thomas Frey
 
(1073) "Otevírá to všechny smysly. Celý vaše tělo křičí, že nemůžete lítat, 'Vždyť nemám křídla', volá na vás a snaží se přehlušit vzduch, který vám sviští kolem uší. Celé vaše tělo je přesvědčené o tom, že umře, a spustí naplno alarm - otevře doširoka všechny smysly, aby zjistilo, jestli z toho ještě existuje nějaká cesta ven. Váš mozek se stane největším počítačem na světě, registruje všechno, kůže pociťuje teplotu, která s tím, jak klesáte, stoupá, vaše uši zaznamenávají vzestup tlaku a vy si všímáte v mapě pod sebou každé brázdy a každé barevné nuance. Dokonce cítíte blížící se zemi. A pokud v téhle chvíli dokážete potlačit smrtelný strach, stanete se na okamžik svým vlastním andělem. A ve čtyřiceti vteřinách prožijete celý život."
— Jo Nesbo (z knihy Netopýr)
 
(1074) "Bylo to zkraje osmdesátých let a já si dodnes pamatuju tu neskutečnou vznešenost cestování letadlem. Moje maminka trávila celé dny přemýšlením, co si do letadla oblékne."
— John Niven
 
(1075) "Létání je jako když hraješ jazz. Je to spousta činností najednou. Vnímáš spoustu věcí najednou a každá zvlášť ti přesně neřekne, co tvoje letadlo dělá, ale dohromady ti dají dohromady dokonalý obraz toho, co se děje."
— Aaron Diehl
 
(1076) "Páky a lana jsou jako nervový systém letadla. Přenáší pokyny od mozku - pilota - ke svalům stroje."
— anonymní letecké moudro
 
(1077) "Vzdušné síly samy o sobě nezajistí naši bezpečnost, ale myslím, že ze všeho nejlépe ukazují největší přednost naší země - technickou vyspělost."
— Hoyt Vandenberg, americký generál
 
(1078) "Letět do vesmíru je obrovská pocta. A je jedno, jestli je to poprvé nebo počtvrté."
— Scott Kelly, americký astronaut
 
(1079) "Žádný národ nedosáhne pokroku, pokud v něm nežijí staré ideály dobývání a dobrodružství. I v létání se musí umírat, stejně jako ve všem, kde je pokrok. Ale i když bylo ztraceno už mnoho životů, neznamená to, že musíme nesmyslně riskovat. Touha po dobrodružství nevyžaduje bezhlavost."
— Lady Sophie Mary Heath, irská letkyně
 
(1080) "Většina racků se neobtěžovala naučit se víc než úplné základy létání - jak se dostat z břehu ke žrádlu a nazpět. Pro většinu racků nebylo důležité létání, ale žrádlo. Ale pro tohohle nebylo podstatné žrádlo, ale právě létání."
— Richard Bach (z knihy Jonathan Livingston Racek)
 

(1061-1070)

01.11.2020 14:34

(1061) "Jediný způsob, jak porozumět vzdušnému oceánu, je létat jím. Život ve vzduchu dovoluje vnímat věci širším způsobem."

— James Turrell

 

(1062) "Spitfire. Motor Rolls-Royce Merlin. Nejkrásnější zvuk, jaký se tady dá slyšet." 

— z filmu Dunkerk 

 

(1063) "Nic nedonutí vaši mysl k soustředění tak, jako létání proudovým letadlem. To je taky jeden z důvodů, proč NASA požaduje, aby astronauti létali s T-38: učí to koncentraci a určování priorit podobně, jako je potřeba v kosmické lodi."

— Chris Hadfield, kanadský astronaut

 

(1064) "Letadlo není dobré místo na pořádné vyspání, ale je to dobré místo k odpočinku a vzpamatování se z dalekých cest, z nichž se vracíte. Je to taková dekompresní komora mezi TAM a TADY. Není to nejlepší místo na přemýšlení a přehodnocování věcí, ale je to dobré místo na to, abyste měli pocit, že přemýšlíte a přehodnocujete. A to někdy stačí."

— Shana Alexander

 

(1065) "Ta odvaha, to, že se pouštíte do něčeho, co nevíte jak a kde přesně skončí, ta zůstala stejná. Nemáte letový plán a vaše díry ve znalosti meteorologie vám nepomůže vyřešit vztlak, motor ani padák. Je to jen na vás, na vaší zkušenosti."

— Aleš Vašíček

 

(1066) "Letadlo je jako svíčka a pilot je její plamen."

— anonymní letecké moudro

 

(1067) "Chtějte po pilotovi, aby neměl radost z létání..."

— Jan Wirnitzer

 

(1068) "Pilot. Povolání, díky němuž býval v očích ostatních lidí 'někdo'. Všímal si, že jakmile padlo ono magické slůvko 'pilot', vždycky se na něj lidé, ženy i muži, mladí i staří, automaticky začali dívat jinak a objevili jeho charisma, nonšalantní chlapecký šarm, avšak i chladnou přesnost a rozhodnost kapitána letadla, nadřazený intelekt a odvahu toho, kdo vzdoruje fyzikálním zákonům a běžným strachům, jež jsou člověku vrozené."

— Jo Nesbo (z knihy Přízrak)

 

(1069) "Přeletem to neskončí. Ty v tom letadle budeš mít kus života, kterýs tam dala. Kusem sebe už budeš v Kunovicích." 

— kapitán Marty k Černé skříňce, 2016

 

(1070) "Kdyby se teď veliteli porouchal motor, jak bych mu mohl pomoci? Odpověď je jednoduchá. Nijak. Letí šest metrů ode mě, ale kdyby potřeboval pomoc, měl bych k němu stejně daleko, jako je od nás vzdálený Sirius. Není možné, abych vzal velitele do svého kokpitu nebo jeho letadlo podržel ve vzduchu, dokonce ani abych ho navedl na osvětlené letiště. Mohl bych jen sdělit jeho polohu záchranným týmům a popřát mu hodně štěstí dřív, než se bude katapultovat do tmy. Letíme spolu, ale jsme stejně sami jako čtyři hvězdy na obloze."

— Richard Bach (z knihy Dar křídel)

— James Turrell
 
 
středa 2. 8. 
(1062) "Spitfire. Motor Rolls-Royce Merlin. Nejkrásnější zvuk, jaký se tady dá slyšet." 
— z filmu Dunkerk 
 
 
SRPEN = výluka při MiseDise 
 
 
neděle 3. 9.
(1063) 
Nothing focuses your mind quite like flying a jet. That's one reason NASA requires that astronauts fly T-38s: it forces us to concentrate and prioritize in some of the same ways we need to in a rocket ship. 
Chris Hadfield
(1063) "Nic nedonutí vaši mysl k soustředění tak, jako létání proudovým letadlem. To je taky jeden z důvodů, proč NASA požaduje, aby astronauti létali s T-38: učí to koncentraci a určování priorit podobně, jako je potřeba v kosmické lodi."
— Chris Hadfield, kanadský astronaut
 
 
středa 6. 9. 
(1064) A plane is a bad place for an all-out sleep, but a good place to begin rest and recovery from the trip to the faraway places you've been, a decompression chamber between Here and There. Though a plane is not the ideal place really to think, to reassess or reevaluate things, it is a great place to have the illusion of doing so, and often the illusion will suffice.
Shana Alexander
(1064) "Letadlo není dobré místo na pořádné vyspání, ale je to dobré místo k odpočinku a vzpamatování se z dalekých cest, z nichž se vracíte. Je to taková dekompresní komora mezi TAM a TADY. Není to nejlepší místo na přemýšlení a přehodnocování věcí, ale je to dobré místo na to, abyste měli pocit, že přemýšlíte a přehodnocujete. A to někdy stačí."
— Shana Alexander
 
 
neděle 10. 9. 
(1065) "Ta odvaha, to, že se pouštíte do něčeho, co nevíte jak a kde přesně skončí, ta zůstala stejná. Nemáte letový plán a vaše díry ve znalosti meteorologie vám nepomůže vyřešit vztlak, motor ani padák. Je to jen na vás, na vaší zkušenosti."
— Aleš Vašíček
 
 
středa 13. 9.
(1066) "Pilot - plamen svíčky, a zbytek - svíčka ...".
(1066) "Letadlo je jako svíčka a pilot je její plamen."
— anonymní letecké moudro
 
 
neděle 17. 9. den letectva a M+ narozeniny
(1067) "Chtějte po pilotovi, aby neměl radost z létání..."
— Jan Wirnitzer
 
 
středa 20. 9. 
(1068) "Pilot. Povolání, díky němuž býval v očích ostatních lidí 'někdo'. Všímal si, že jakmile padlo ono magické slůvko 'pilot', vždycky se na něj lidé, ženy i muži, mladí i staří, automaticky začali dívat jinak a objevili jeho charisma, nonšalantní chlapecký šarm, avšak i chladnou přesnost a rozhodnost kapitána letadla, nadřazený intelekt a odvahu toho, kdo vzdoruje fyzikálním zákonům a běžným strachům, jež jsou člověku vrozené."
— Jo Nesbo (z knihy Přízrak)
 
 
neděle 24. 9. - výročí Přeletu
(1069) "Přeletem to neskončí. Ty v tom letadle budeš mít kus života, kterýs tam dala. Kusem sebe už budeš v Kunovicích." 
— kapitán Marty k Černé skříňce, 2016
 
 
středa 27. 9.
(1070) "Kdyby se teď veliteli porouchal motor, jak bych mu mohl pomoci? Odpověď je jednoduchá. Nijak. Letí šest metrů ode mě, ale kdyby potřeboval pomoc, měl bych k němu stejně daleko, jako je od nás vzdálený Sirius. Není možné, abych vzal velitele do svého kokpitu nebo jeho letadlo podržel ve vzduchu, dokonce ani abych ho navedl na osvětlené letiště. Mohl bych jen sdělit jeho polohu záchranným týmům a popřát mu hodně štěstí dřív, než se bude katapultovat do tmy. Letíme spolu, ale jsme stejně sami jako čtyři hvězdy na obloze."
— Richard Bach (z knihy Dar křídel)(1061) "Jediný způsob, jak porozumět vzdušnému oceánu, je létat jím. Život ve vzduchu dovoluje vnímat věci širším způsobem."
— James Turrell
 
 
středa 2. 8. 
(1062) "Spitfire. Motor Rolls-Royce Merlin. Nejkrásnější zvuk, jaký se tady dá slyšet." 
— z filmu Dunkerk 
 
 
SRPEN = výluka při MiseDise 
 
 
neděle 3. 9.
(1063) 
Nothing focuses your mind quite like flying a jet. That's one reason NASA requires that astronauts fly T-38s: it forces us to concentrate and prioritize in some of the same ways we need to in a rocket ship. 
Chris Hadfield
(1063) "Nic nedonutí vaši mysl k soustředění tak, jako létání proudovým letadlem. To je taky jeden z důvodů, proč NASA požaduje, aby astronauti létali s T-38: učí to koncentraci a určování priorit podobně, jako je potřeba v kosmické lodi."
— Chris Hadfield, kanadský astronaut
 
 
středa 6. 9. 
(1064) A plane is a bad place for an all-out sleep, but a good place to begin rest and recovery from the trip to the faraway places you've been, a decompression chamber between Here and There. Though a plane is not the ideal place really to think, to reassess or reevaluate things, it is a great place to have the illusion of doing so, and often the illusion will suffice.
Shana Alexander
(1064) "Letadlo není dobré místo na pořádné vyspání, ale je to dobré místo k odpočinku a vzpamatování se z dalekých cest, z nichž se vracíte. Je to taková dekompresní komora mezi TAM a TADY. Není to nejlepší místo na přemýšlení a přehodnocování věcí, ale je to dobré místo na to, abyste měli pocit, že přemýšlíte a přehodnocujete. A to někdy stačí."
— Shana Alexander
 
 
neděle 10. 9. 
(1065) "Ta odvaha, to, že se pouštíte do něčeho, co nevíte jak a kde přesně skončí, ta zůstala stejná. Nemáte letový plán a vaše díry ve znalosti meteorologie vám nepomůže vyřešit vztlak, motor ani padák. Je to jen na vás, na vaší zkušenosti."
— Aleš Vašíček
 
 
středa 13. 9.
(1066) "Pilot - plamen svíčky, a zbytek - svíčka ...".
(1066) "Letadlo je jako svíčka a pilot je její plamen."
— anonymní letecké moudro
 
 
neděle 17. 9. den letectva a M+ narozeniny
(1067) "Chtějte po pilotovi, aby neměl radost z létání..."
— Jan Wirnitzer
 
 
středa 20. 9. 
(1068) "Pilot. Povolání, díky němuž býval v očích ostatních lidí 'někdo'. Všímal si, že jakmile padlo ono magické slůvko 'pilot', vždycky se na něj lidé, ženy i muži, mladí i staří, automaticky začali dívat jinak a objevili jeho charisma, nonšalantní chlapecký šarm, avšak i chladnou přesnost a rozhodnost kapitána letadla, nadřazený intelekt a odvahu toho, kdo vzdoruje fyzikálním zákonům a běžným strachům, jež jsou člověku vrozené."
— Jo Nesbo (z knihy Přízrak)
 
 
neděle 24. 9. - výročí Přeletu
(1069) "Přeletem to neskončí. Ty v tom letadle budeš mít kus života, kterýs tam dala. Kusem sebe už budeš v Kunovicích." 
— kapitán Marty k Černé skříňce, 2016
 
 
středa 27. 9.
(1070) "Kdyby se teď veliteli porouchal motor, jak bych mu mohl pomoci? Odpověď je jednoduchá. Nijak. Letí šest metrů ode mě, ale kdyby potřeboval pomoc, měl bych k němu stejně daleko, jako je od nás vzdálený Sirius. Není možné, abych vzal velitele do svého kokpitu nebo jeho letadlo podržel ve vzduchu, dokonce ani abych ho navedl na osvětlené letiště. Mohl bych jen sdělit jeho polohu záchranným týmům a popřát mu hodně štěstí dřív, než se bude katapultovat do tmy. Letíme spolu, ale jsme stejně sami jako čtyři hvězdy na obloze."
— Richard Bach (z knihy Dar křídel)

(1051-1060)

01.11.2020 14:33

(1051) "Velký národ musí mít své vlastní velké civilní letadlo."

— Li Jiaxiang, šéf čínského úřadu pro civilní letectví

 

(1052) "Pilotovat dobré letadlo nedá ani tolik práce jako řídit auto." 

— Charles Lindbergh

 

(1053) "Létání považuji za léčebnou terapii." 

— Evangeline Lilly

 

(1054) "Letadlo je zhmotněním těch nejlepších technických myšlenek lidstva." 

— anonymní letecké moudro

 

(1055) "Při sólovém létání máte pěkný balík práce. Nejen, že řídím balon, ale také dělám navigaci, komunikaci, opravuju hořáky a starám se o vybavení." 

— Steve Fossett

 

(1056) "Letadlo je díky své nezávislosti na terénních překážkách a díky své fantastické rychlosti ta nejlepší možná útočná zbraň."

— Giulio Douhet, italský generál

 

(1057) "Pustili se do tance kolem mého gladiatoru, k čemuž jim hlubokým hlasem vesele pobrukovaly messerschmitty. Ale já neztrácel sebevědomí. Dovedl jsem tančit lépe než oni a měl jsem lepší partnerku. Byla to ta nejkrásnější dívka na světě. Sklopil jsem oči a uviděl křivku jejího krku, něžné zaoblení jejích bledých ramen a její dychtivě rozpřažené černé paže."

— Roald Dahl (z povídky Hračka)

 

(1058) "Létání je úžasné. Musíte myslet rychle a vyvinout si intuitivní porozumění tomu, jak se chová vzduch, když rychle obtéká nějaký povrch."

— James Gleick

 

(1059) "Létání s helikoptérou je jako masturbace. Když to děláš, je ti fakt dobře, ale později se stydíš o tom někomu říct."

— anonymní letecké moudro

 

(1060) "Letectví, ten mladý moderní obor, ukazuje možnosti ve vztahu žen a výtvorů vědy."

— Amelia Earhart
PS: V pondělí 24. července uplynulo 120 let od narození této legendární letkyně. Čest její památce.

— Li Jiaxiang, šéf čínského úřadu pro civilní letectví
 
 
středa 28. 6.
(1052) Flying a good airplane doesn't require near as much attention as a motor car. 
Charles Lindbergh
na neděli, 1051 fotka Bristella :-) 
(1052) "Pilotovat dobré letadlo nedá ani tolik práce jako řídit auto." 
— Charles Lindbergh
 
 
neděle 2. 7. 
(1053) I actually find flying therapeutic. 
Evangeline Lilly
(1053) "Létání považuji za léčebnou terapii." 
— Evangeline Lilly
 
 
středa 5. 7. 
(1054) „Letadlo - skutečným ztělesněním všech technických nápadů lidstva.“
(1054) "Letadlo je zhmotněním těch nejlepších technických myšlenek lidstva." 
— anonymní letecké moudro
 
 
neděle 9. 7. 
Flying solo, you have a fair workload. I'm not only flying the balloon but doing the navigation, communications, repairing the burners, taking care of the equipment. 
Steve Fossett
(1055) "Při sólovém létání máte pěkný balík práce. Nejen, že řídím balon, ale také dělám navigaci, komunikaci, opravuju hořáky a starám se o vybavení." 
— Steve Fossett
 
 
středa 12. 7. 
Because of its independence of surface limitations and its superior speed the airplane is the offensive weapon par excellence.
— General Giulio Douhet
(1056) "Letadlo je díky své nezávislosti na terénních překážkách a díky své fantastické rychlosti ta nejlepší možná útočná zbraň."
— Giulio Douhet, italský generál
 
 
neděle 16. 7. (po májčí svatbě :-)
(1057) "Pustili se do tance kolem mého gladiatoru, k čemuž jim hlubokým hlasem vesele pobrukovaly messerschmitty. Ale já neztrácel sebevědomí. Dovedl jsem tančit lépe než oni a měl jsem lepší partnerku. Byla to ta nejkrásnější dívka na světě. Sklopil jsem oči a uviděl křivku jejího krku, něžné zaoblení jejích bledých ramen a její dychtivě rozpřažené černé paže."
— Roald Dahl (z povídky Hračka)
 
 
středa 20. 7. 
Flying was great. You have to think fast. You have to develop intuition about the physics of air moving quickly over a surface. 
James Gleick
(1058) "Létání je úžasné. Musíte myslet rychle a vyvinout si intuitivní porozumění tomu, jak se chová vzduch, když rychle obtéká nějaký povrch."
— James Gleick
 
 
neděle 23. 7. 
Flying helicopters is like masturbating. It feels good while you’re doing it, but you’re ashamed to tell anyone afterwards.
(1059) "Létání s helikoptérou je jako masturbace. Když to děláš, je ti fakt dobře, ale později se stydíš o tom někomu říct."
— anonymní letecké moudro
 
 
středa 26. 7. 
"Aviation, this young modern giant, exemplifies the possible relationships of women with the creations of science."
- Amelia Earhart, Purdue University, Lafayette, Indiana, 1935.
Narozena July 24. 7., 1897 !!! 2017 výročí...
(1060) "Letectví, ten mladý moderní obor, ukazuje možnosti ve vztahu žen a výtvorů vědy."
— Amelia Earhart(1051) "Velký národ musí mít své vlastní velké civilní letadlo."
— Li Jiaxiang, šéf čínského úřadu pro civilní letectví
 
 
středa 28. 6.
(1052) Flying a good airplane doesn't require near as much attention as a motor car. 
Charles Lindbergh
na neděli, 1051 fotka Bristella :-) 
(1052) "Pilotovat dobré letadlo nedá ani tolik práce jako řídit auto." 
— Charles Lindbergh
 
 
neděle 2. 7. 
(1053) I actually find flying therapeutic. 
Evangeline Lilly
(1053) "Létání považuji za léčebnou terapii." 
— Evangeline Lilly
 
 
středa 5. 7. 
(1054) „Letadlo - skutečným ztělesněním všech technických nápadů lidstva.“
(1054) "Letadlo je zhmotněním těch nejlepších technických myšlenek lidstva." 
— anonymní letecké moudro
 
 
neděle 9. 7. 
Flying solo, you have a fair workload. I'm not only flying the balloon but doing the navigation, communications, repairing the burners, taking care of the equipment. 
Steve Fossett
(1055) "Při sólovém létání máte pěkný balík práce. Nejen, že řídím balon, ale také dělám navigaci, komunikaci, opravuju hořáky a starám se o vybavení." 
— Steve Fossett
 
 
středa 12. 7. 
Because of its independence of surface limitations and its superior speed the airplane is the offensive weapon par excellence.
— General Giulio Douhet
(1056) "Letadlo je díky své nezávislosti na terénních překážkách a díky své fantastické rychlosti ta nejlepší možná útočná zbraň."
— Giulio Douhet, italský generál
 
 
neděle 16. 7. (po májčí svatbě :-)
(1057) "Pustili se do tance kolem mého gladiatoru, k čemuž jim hlubokým hlasem vesele pobrukovaly messerschmitty. Ale já neztrácel sebevědomí. Dovedl jsem tančit lépe než oni a měl jsem lepší partnerku. Byla to ta nejkrásnější dívka na světě. Sklopil jsem oči a uviděl křivku jejího krku, něžné zaoblení jejích bledých ramen a její dychtivě rozpřažené černé paže."
— Roald Dahl (z povídky Hračka)
 
 
středa 20. 7. 
Flying was great. You have to think fast. You have to develop intuition about the physics of air moving quickly over a surface. 
James Gleick
(1058) "Létání je úžasné. Musíte myslet rychle a vyvinout si intuitivní porozumění tomu, jak se chová vzduch, když rychle obtéká nějaký povrch."
— James Gleick
 
 
neděle 23. 7. 
Flying helicopters is like masturbating. It feels good while you’re doing it, but you’re ashamed to tell anyone afterwards.
(1059) "Létání s helikoptérou je jako masturbace. Když to děláš, je ti fakt dobře, ale později se stydíš o tom někomu říct."
— anonymní letecké moudro
 
 
středa 26. 7. 
"Aviation, this young modern giant, exemplifies the possible relationships of women with the creations of science."
- Amelia Earhart, Purdue University, Lafayette, Indiana, 1935.
Narozena July 24. 7., 1897 !!! 2017 výročí...
(1060) "Letectví, ten mladý moderní obor, ukazuje možnosti ve vztahu žen a výtvorů vědy."
— Amelia Earhart

(1041-1050)

01.11.2020 14:30

 

 
 
středa 24. 5.
(1042) „Letectví - indikátor suverenity nějakého státu ...“.
(1042) "Letectvo je indikátorem suverenity státu."
— anonymní letecké moudro
 
 
neděle 28. 5. 
A ještě má co říci Stephen Stead, jehož spitfire Vojta pomáhá provozovat a pilotuje ho: „Je to velmi emocionální letadlo. Víc ho nosíte než létáte.“
Zdroj: https://zpravy.idnes.cz/reportaz-z-biggin-hillu-spitfire-bocek-raf-fjm-/zahranicni.aspx?c=A160720_215832_zahranicni_jw
(1043) "Je to velmi emocionální letadlo. Víc ho nosíte než létáte."
— Stephen Stead 
 
 
středa 31. 5. 
What man-made machine will ever achieve the complete perfection of even the goose's wing?
Abbas ibn Firnas
(1044) "Může někdy nějaký stroj, vytvořený lidskou rukou, dosáhnout tak úžasné dokonalosti jako obyčejné husí křídlo?"
— Abbas ibn Firnas
 
 
neděle 4. 6. 
(1045) A small machine is ideal for short flights, joy riding the heavens, or sight seeing among the clouds; but there is something more majestic and stable about the big bombers which a pilot begins to love. An exquisite community grows up between machine and pilot; each, as it were, merges into the other. The machine is rudimentary and the pilot the intellectual force. The levers and controls are the nervous system of the machine, through which the will of the pilot may be expressed-and expressed to an infinitely fine degree. A flying-machine is something entirely apart from and above all other contrivances of man's ingenuity.
— Sir Ross Smith, australský letec
(1045) "Malé letadlo je ideální na krátké lety, na radostné poletování oblohou mezi mraky nebo na vyhlídkové lety, ale velké, majestátné a mohutné bombardéry prostě mají něco do sebe a piloti to milují. Vzniká tam nádherný vztah mezi pilotem a strojem; jeden splývá s druhým. Stroj je hrubá síla a pilot je jeho mysl."
— Sir Ross Smith, australský letec
 
 
středa 7. 6. 
(1046) "Ten, kdo poprvé vzlétne s novým typem letadla, to má vždycky nejtěžší." 
— Mark Gallaj (z knihy Příběhy zkušebního letce)
 
 
neděle 11. 6. 
(1047) "Hvězdy řídí můj život. Hvězdy mi přikazují: služ kráse a šiř kolem sebe štěstí." 
— Milan Rastislav Štefánik
 
 
středa 14. 6. 
(1048) What binds these pilots is an enthusiasm for being in the air that is as wide as the sky. When we watch them dancing in their airplanes, it transcends all the niggling annoyances that have been allowed to define flying today.
— Christine Negroni 
(1048) "Tyhle piloty spojuje jejich nadšení a touha být ve vzduchu, která je stejně obrovská jako celá obloha. Když pozorujeme, jak ve svých letadlech tančí, zdá se, že překračují všecky ty malicherné hranice, které člověka při létání omezují."
— Christine Negroni 
 
 
neděle 18. 6. 
(1049) “A spin is like a love affair; you don't notice how you get into it and it is very hard to get out of.” ~ Theodore von Kármán
(1049) "Vývrtka je jako milostná aféra. Spadnete do toho, ani nevíte jak, a je hrozně těžké se z toho dostat."
— Theodore von Kármán
 
 
středa 21. 6. první letní den :-)
(1050) Whether we call it sacrifice, or poetry, or adventure, it is always the same voice that calls.
— Antoine de Saint-Exupéry
(1050) "Ať už tomu říkáme zázrak, poezie nebo dobrodružství, je to pořád to samé a volá nás to stále tím samým hlasem."
— Antoine de Saint-Exupéry
(1041) "Létám, protože miluju oblohu a protože to pro mě znamená víc než cokoli na zemi. Samozřejmě, je v tom nebezpečí, ale určitá míra nebezpečí je nutná, aby život za něco stál. Nemám rád bláznovské riskování, ale bez určitého rizika člověk nedosáhne vůbec ničeho."
— Charles Lindbergh 
 
 
(1042) "Letectvo je indikátorem suverenity státu."
— anonymní letecké moudro
 
 
(1043) "Je to velmi emocionální letadlo. Víc ho nosíte než létáte."
— Stephen Stead, britský pilot letounu Spitfire
 
 
(1044) "Může někdy nějaký stroj, vytvořený lidskou rukou, dosáhnout tak úžasné dokonalosti jako obyčejné husí křídlo?"
— Abbas ibn Firnas
 
(1045) "Malé letadlo je ideální na krátké lety, na radostné poletování oblohou mezi mraky nebo na vyhlídkové lety, ale velké, majestátné a mohutné bombardéry prostě mají něco do sebe a piloti to milují. Vzniká tam nádherný vztah mezi pilotem a strojem; jeden splývá s druhým. Stroj je hrubá síla a pilot je jeho mysl."
— Sir Ross Smith, australský letec
 
(1046) "Ten, kdo poprvé vzlétne s novým typem letadla, to má vždycky nejtěžší." 
— Mark Gallaj (z knihy Příběhy zkušebního letce)
 
(1047) "Hvězdy řídí můj život. Hvězdy mi přikazují: služ kráse a šiř kolem sebe štěstí." 
— Milan Rastislav Štefánik
 
(1048) "Tyhle piloty spojuje jejich nadšení a touha být ve vzduchu, která je stejně obrovská jako celá obloha. Když pozorujeme, jak ve svých letadlech tančí, zdá se, že překračují všecky ty malicherné hranice, které člověka při létání omezují."
— Christine Negroni 
 
(1049) "Vývrtka je jako milostná aféra. Spadnete do toho, ani nevíte jak, a je hrozně těžké se z toho dostat."
— Theodore von Kármán
 
(1050) "Ať už tomu říkáme zázrak, poezie nebo dobrodružství, je to pořád to samé a volá nás to stále tím samým hlasem."
— Antoine de Saint-Exupéry
 

(1031-1040)

01.11.2020 14:28

"Vždycky jsem si říkal, že moje letadlo vlastně představuje tichou modlitbu. Pro pozorovatele ze země jeho silueta připomíná kříž, na kterém byl ukřižován Ježíš." 

— ER Trimble 

 

(1032) "Letecký instruktor je velmi vzácný pták. Musí mít oči orla, moudrost sovy, jemnost holubice a upovídanost papouška."

— anonymní letecké moudro

 

(1033) "Až už nebude nic nového na zemi, budou se lidé moci obracet k obloze, ta stále nabízí něco nového. Vítr píše po modrém podkladu a zvídavý člověk tam vždy bude moci číst nové a nové pravdy."

— Henry David Thoreau

 

(1034) "Oheň, to je to nejhorší, co vás může potkat na malém ostrůvku ze dřeva a železa, vratce plachtícím mezi nebem a zemí s hrozivým nákladem několika set litrů benzínu." 

— Mark Gallaj (z knihy Příběhy zkušebního letce)

 

(1035) "Mapa ti říká: Podívej se do mě pozorně, drž se mě, nepochybuj o mně! Já jsem země, kterou držíš ve své ruce. Beze mě budeš ztracený a sám."

— Beryl Markham

 

(1036) "Opusťte letoun! To se lehko řekne! Ale vyskočte z letounu, který je v naprostém pořádku a za nic nemůže!"

— Mark Gallaj (z knihy Příběhy zkušebního letce)

 

(1037) "Pokud se bojíš déle než třicet sekund, tak máš fakt problém."

— anonymní letecké moudro

 

(1038) "Letectví je nesmírně dynamický obor. Letadla a vybavení rychle zastarávají a je nutné stále zařazovat nová letadla, aby člověk držel krok s požadavky současnosti." 

— Keith B. McCutcheon 

 

(1039) "Každá dívka, která kdy létala, si zvykla na předsudky kolegů pilotů, kteří dokážou snést hromadu důvodů, proč ženy nemohou být dobrými piloty. Jediný způsob, jak ukázat těm nevěřícím Tomášům, těm hangárovým posměváčkům, je ukázat jim." 

— Cornelia Fort 

 

(1040) „Máte letadlo, cestující a posádku. Jste za ně zodpovědný. Nemůžete vzít své pozemské problémy do oblak. Můžete se úplně oprostit a soustředit se na něco jiného."

— nizozemský král a 2. pilot KLM Willem-Alexander

(1021-1030)

01.11.2020 14:26

(1021) "Myslím, že to je láska, co cítíš k té modré klenbě oblohy a která se stala tvým hřištěm, když se z tebe stal stíhač. Nepochopíš to, když jen létáš přímo z bodu A do bodu B a pozvolna klesáš a stoupáš."

— Chuck Yeager

 

(1022) "Nouzové přistání se dělá, aby se zachránili lidé, ne letadlo."

— anonymní letecké moudro

 

(1023) "Vychovat dobrého, kvalifikovaného zaměstnance je mnohem těžší, než vytvořit nové letadlo."

— Sergej Vladimirovič Iljušin

 

(1024) "Když skáčeme z útesů, musíme během pádu objevit svá křídla."

― Kurt Vonnegut

 

(1025) "No a co, říkal jsem si, mají odlišné názory, to přece ještě nemusí znamenat konec světa. Na obloze je dost místa pro nás všechny." 

— Richard Bach (z knihy Útěky z bezpečí / Dobrodružství duše)

 

(1026) "Nestačí být skvělým pilotem, poněvadž pokud je mizerný střelec, nikdy nepřítele nesestřelí. A na druhé straně ani nejlepšímu střelci na světě nebude jeho umění nic platné, pokud není také dobrým pilotem, poněvadž ho nepřítel sestřelí." 

— Jack Fishman (z knihy A zdi se hroutily)

 

(1027) "Ovládat letadlo je těžké, ale ještě těžší je ovládat sám sebe."

— Michail Gromov, ruský letec

 

(1028) "Na letišti můžete potkat všechny lidské osudy." 

— David Walliams

 

(1029) "Letci od chodců se odlišují tím, že dokážou vzlétnout."

— Carl Sagan 

 

(1030) "Letectví dává člověku krásu a vznešenost. Pro ty, které se mu oddají, představuje spojení umění i vědy. Letec, svobodný v prostoru, se plaví nekonečnem a zapomíná sám na sebe, poddává se velikosti přírody. Vzlétá, stoupá, vznáší se, vládne, žene se hrdou klenbou azurové oblohy..."

— Georges Besancon, francouzský letecký průkopník

1011-1020.

07.08.2020 09:18

(1011) "Naučili jsme se dívat na letectví jako na fascinující, ale vlastně už nijak inspirativní odvětví. Nepřipravujeme se tím o něco důležitého, když se jen tak bez zájmu díváme na letící letadlo - o ten ohromující fakt, že zaplatíme pár stovek dolarů a můžeme cestovat přes půl světa téměř rychlostí zvuku?" 
— Patrick Smith 

(1012) "Palivo je výška v tekutém stavu." 
— anonymní letecké moudro neděle

(1013) "Buď jako pták, který za dlouhého letu spočine na tenké větévce, a cítí, jak se pod ním prohýbá. Ale přesto zpívá, protože ví, že má křídla."
— Victor Hugo 

(1014) "Nikdo neumí čekat tak, jako ženy letců a námořníků..."
— z filmu Událost ve čtverci 36-80 

(1015) "Kéž bych měl křídla jako holubice, uletěl bych, usadil se jinde. Ano, daleko bych letěl..."
— Bible, Žalm 55 středa 22. 2. 

(1016) "Žij svůj sen a miř k obloze, protože jen ty sám jsi pilotem svého života."
— anonymní letecké moudro 

(1017) "Letadla jsou zhmotněný sny."
— Petr Svoboda, šéf skupiny Pterodactyl Flight

(1018) "V létání všechno závisí závisí na tvé vlastní disciplíně. Musíš dělat věci, které udělat nechceš, ve chvíli, kdy je udělat opravdu nechceš."
— Dave English 

(1019) "Teď se ale už probouzí k životu dvanáctiválcové srdce spitfiru a najednou na Biggin Hillu nestojí letadlo, ale živá bytost. Dýchá, pulzuje, protahuje se, když piloti na zemi zkoušejí řízení."
— Jan Wirnitzer

(1020) "Mohl bych létat ve složitém letadle, řítit se prostorem, ale v tomhle kokpitu mě obklopuje jednoduchost a moje myšlenky se osvobozují. Ty obyčejné, důvěrně známé věci kolem mě vypadají z toho velkého světa pode mnou tak vzdálené. Vzduch jemně sviští kolem mě, a přitom se kolem mě řítí rychlostí tornáda. Ach, ty maličkosti v mém kokpitu. Ta úžasná velikost světa tam venku. Ta blízkost smrti. Ta délka života..."
— Charles A. Lindbergh

1001-1010.

24.07.2020 23:06
1001 :-) (letuška se vrací z výjezdu domů) Dívka se vrátila do resortu. Village v sedadle letadla, hlazení kolena a řekl: - Tak, konečně jste se setkali ... Tak, konečně jste zase u sebe... 
(to je tak blbý, až se to hodí na silvestra!)
1001. Letuška se vrací domů po dlouhé štaci, před startem se posadí na své místo, uhladí si sukni na kolenou a polohlasem poznamená: "Tak, konečně jste zase u sebe..." 
 
 
2. 1. pondělí 
1002 :-) 
Q: Why don't pilots vacation with their families?
A: It's too difficult to get the jumpseat.
1002. Víte, proč piloti většinou neberou své rodiny na dovolenou? 
.
.
.
.
.
Protože je problém sehnat pro všechny členy rodiny jumpseaty.
 
 
 
6. 1. pátek 
1003. Létají letadla. Najednou letuška všiml, že cestující je nervózní, 
když bylo všechno zpocení a srazil zuby, kousání nehtů ... Letuška je to vhodné, se ptá: 
- Ty to brát s nadhledem, všechno bude v pořádku. Můžete přinést whisky? 
Ten muž přikývne. Přinesl sklenici whisky pije, uklidní. 
O hodinu později znovu začne třást všem. Ten přivádí zpět whisky. 
O hodinu později, opět v plné clanks zubů. Vše znovu opakovat. A konečně, letuška 
řekl muž: 
- Ty nebojte se, naše letadlo je velmi spolehlivý. 
- Ano, já se nebojím vašeho letadla. 
- Proč jsi tak třese? 
- A protože třetí den se snaží přestat pít.
 
 
6. 11. pátek
1003. Uprostřed letu si letuška všimne, že jeden z cestujících je strašně nervózní. Křečovitě se drží sedačky, třese se, potí se... Jde za ním: "Pane, nemějte strach, všecko je v naprostém pořádku. Možná by vám na uklidnění pomohla sklenička. Můžu vám přinést whisky?" 
"Ano, prosím," vypraví ze sebe muž. 
Letuška mu ji přinese, muž ji do sebe hodí a trochu se uklidní. Jenže za hodinu se situace znovu opakuje a za další hodinu zas. Letuška mu tedy začne domlouvat: "Podívejte, za chvíli budeme na zemi. Letadla jsou dnes opravdu spolehlivá, takže se vážně nemáte čeho bát..." 
Muž ze sebe vypraví: "Ale já se nebojím létání." 
"Tak co je vám? Vždyť se celý třesete." 
"Protože se už třetí den snažím přestat pít."
 
 
10. 11. pondělí
1004. Dvě blondýnky jsou létání v letadle. 
- Oh, podívejte se letadlo křídla se třesou! Možná, že teď spadnout! 
- Blázen, on mává na ně!
1004. Letí dvě blondýnky v letadle a střídavě koukají z okénka. "Jé, koukej, našemu letadlu se klepou křídla! Co když spadneme?" 
Druhá ji odstrčí a přilepí se na sklo: "Ty jsi hloupá! Ono mi jenom mává!"
 
 
13. 1. pátek
1005. Na letiště. Cestující jsou v rampě letadla a čeká, aby mohla. Z letadla opustí uklízečku s stoh novin pod paží, který ona soustředěný míst. 
Vykřiknout z davu: 
- No, všichni z našich novin cn *** nebo co my teď četl v letu bude? 
- "Otče náš"!
1005. Cestující na letišti čekají na nástup do letadla. Pozorují, jak z letadla odchází členové úklidové čety a každý z nich nese dosud zabalený balík čerstvých novin. "Moment, a co budeme za letu dělat my?" snaží se je jeden z cestujících zastavit. 
"No, když se na to letadlo tak koukám, tak byste se měli modlit..." 
 
 
16. 1. pondělí
1006. V domech piloty chybějícího malajské Boeing-777 byly vyhledávány - ale chybí Boeing nebyl nikdy nalezen. 
1006. Pátrání po zmizelém letadle Malaysia Airlines probíhalo i v domě pilota zmizelého letu. Marně - letadlo tam nebylo.
 
 
pátek 20. 1. 
1007. Glider - Formerly "airplane," prior to running out of fuel.
1007. Z leteckého slovníku: Kluzák - někdejší letadlo, kterému došlo palivo.
 
 
pondělí 23. 1. 
1008.Pilot Sidorov vykořeněné volant, snaží se přeletět překážku v jeho autě.
1008. Hlášení o průběhu dopravní nehody: Řidič vozidla, povoláním pilot, se ze všech sil snažil střetu s překážkou zabránit. Bohužel se mu to však nepodařilo, i když ve snaze vzlétnout vyrval volant.
 
 
pátek 27. 1. 
S dovolenim Rebe, v sobotu muzu skakat padakem?...Ano skakat muzete ale nesmite otevrit padak
1009. Pravověrní Židé v sobotu nesmějí vykonávat práci - a to ani tu nejnepatrnější. Přijde takhle jeden mladý Žid poradit se za rabínem: "Rabi, smím v sobotu skákat s padákem?" 
"Skákat můžeš, ale nesmíš otevřít padák."
 
 
pondělí 30. 1. 
Miroslav Bobr Krédl: "Soudruhu řidiči, vaše přibližovadlo se pohybovalo příliš vysokou rychlostí!"
"Hmm, buďte rád, soudruhu příslušníku, že jste mě nezměřili se služebním přibližovadlem, lítám na Migu 19!"
1010. "Soudruhu řidiči, vaše přibližovadlo se pohybovalo příliš vysokou rychlostí!"
"Hmm, buďte rád, soudruhu příslušníku, že jste mě nezměřili se služebním přibližovadlem, lítám na Migu 19!"
(1001) "Dej těm, které máš rád, křídla, aby mohli létat, kořeny, aby se měli kam vracet, a důvody, proč zůstat." 
— XVI. Dalajlama
 
(1002) "Komu se nelíbí modely letadel, ten musí mít o kolečko míň." 
— Paul MacCready
 
(1003) "Pro ty, kteří jsou předurčeni k létání, není překážkou ani to, že nemají křídla." 
— anonymní letecké moudro
 
(1004) "Létání roztrhlo vztah mezi časem a prostorem. Používá naše staré přístroje, ale má nová měřítka."
— Charles Lindbergh
 
(1005) "Vzduch je vysoce nebezpečná, žárlivá a náročná milenka. Většina jejích okouzlených milenců zůstane věrno až do konce, který často přijde dřív než ve stáří. Dokonce i mistři a princové vzdušných soubojů, ti, kteří přežili padesát smrtících duelů vysoko ve vzduchu, kteří bez úhony prošli válkou a všemi jejími nástrahami, se ke své lásce znovu a znovu vraceli a často zahynuli při obyčejných letech, na které se vydali jen tak, čistě pro radost."
— Winston Churchill
 
 
(1006) "Vesmír je velký. Nevěřil bys, jak je obrovský, obrovitánský, tak velký, že se ti z toho může zavařit hlava. Tím chci říct, že jestli sis někdy myslel, že to máš pěkně daleko do krámu pod kopcem, tak proti vesmíru to je úplný nic." 
— Douglas Adams (z knihy Stopařův průvodce po Galaxii)
 
(1007) "Proč jsi vyskočil z otevřeného letadla? Protože byly otevřené dveře." 
— anonymní parašutistické moudro 
 
(1008) "Cestování letadlem vlastně není cestování, ale jen změna místa."
— André Dubus, americký spisovatel
 
(1009) "Mít pod kontrolou vzduch znamená odříznout nepřátelskou armádu a námořnictvo od základen a tím zničit jejich šanci na vítězství."
— Giulio Douhet, italský generál
 
(1010) "Zajímalo mě letectví a létání. A když chcete létat, tak nejlepší zemí na světě je Amerika."
— Kalpana Chawla, americká astronautka

 

(991-1000)

12.10.2018 21:15

(991) "Všechno bylo nádherné a vznešené - obloha bez oblak nad námi a ten nejsladší výhled kolem dokola. Jak obrovské je naše štěstí! Nezajímá mě, jak je teď na zemi. Teď je tady pro mě celá obloha."
— prof. Jacques Charles, francouzský vynálezce, vědec a balonový letec (první řízený let vůbec - 1. 12. 1783)

(992) "Letadlo létá díky principu, který objevil Bernoulli, nikoli Marconi."
— anonymní letecké moudro

(993) "Měl jsem rád, když nepřátelské letadlo vyplňovalo celý výhled čelním sklem ve chvíli, kdy jsem spustil palbu."
— Erich "Bubi" Hartmann, německé stíhací eso 2. světové války

(994) "Malá hora tě zabije stejně jako velká, když do ní vletíš."
— Stephen Coonts

(995) "Když si představíme celou zemi jako jednu velkou kapku rosy, pruhovanou a tečkovanou kontinenty a ostrovy, jak tak letí vesmírem a kolem svorně září všechny ostatní hvězdy, pak celý vesmír vypadá jako bouře nekonečné krásy."
— John Muir

(996) "Zoufale potřebujeme letadlo, které bude spolehlivé jako DC-3, bude stejně nenáročné na údržbu a bude létat s podobně nízkými náklady. Cestou by mohlo být osadit moderní drak moderními turbovrtulovými motory. Snad jsme natolik schopní, abychom dokázali vytvořit podobně výjimečné letadlo, jako byla ve své době DC-3."
— Mike Monroney, americký senátor

(997) "Vždycky si pamatuj, jaké máš štěstí, že můžeš vidět a dotýkat se oblohy. Slepí o tom mohou jenom snít."
— anonymní letecké moudro

(998) "Stárnutí je jako letět letadlem v bouři. Jakmile jste uvnitř, nemůžete už nic dělat.
— Golda Meir, izraelská politička

(999) "Nikdy nekonči, nikdy věci nevzdávej. Leť až do úplného konce."
— Chuck Aaron

 

(1000) "Jestli můj konec přijde uprostřed letu,
v jasném dni anebo za noční tmy
Ušetřte lítost a zažeňte bolest
Buďte si jisti, že neměnil bych..."
— Gary Claud Stokor

Záznamy: 1 - 10 ze 910
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>