(1031-1040)

01.11.2020 14:28

"Vždycky jsem si říkal, že moje letadlo vlastně představuje tichou modlitbu. Pro pozorovatele ze země jeho silueta připomíná kříž, na kterém byl ukřižován Ježíš." 

— ER Trimble 

 

(1032) "Letecký instruktor je velmi vzácný pták. Musí mít oči orla, moudrost sovy, jemnost holubice a upovídanost papouška."

— anonymní letecké moudro

 

(1033) "Až už nebude nic nového na zemi, budou se lidé moci obracet k obloze, ta stále nabízí něco nového. Vítr píše po modrém podkladu a zvídavý člověk tam vždy bude moci číst nové a nové pravdy."

— Henry David Thoreau

 

(1034) "Oheň, to je to nejhorší, co vás může potkat na malém ostrůvku ze dřeva a železa, vratce plachtícím mezi nebem a zemí s hrozivým nákladem několika set litrů benzínu." 

— Mark Gallaj (z knihy Příběhy zkušebního letce)

 

(1035) "Mapa ti říká: Podívej se do mě pozorně, drž se mě, nepochybuj o mně! Já jsem země, kterou držíš ve své ruce. Beze mě budeš ztracený a sám."

— Beryl Markham

 

(1036) "Opusťte letoun! To se lehko řekne! Ale vyskočte z letounu, který je v naprostém pořádku a za nic nemůže!"

— Mark Gallaj (z knihy Příběhy zkušebního letce)

 

(1037) "Pokud se bojíš déle než třicet sekund, tak máš fakt problém."

— anonymní letecké moudro

 

(1038) "Letectví je nesmírně dynamický obor. Letadla a vybavení rychle zastarávají a je nutné stále zařazovat nová letadla, aby člověk držel krok s požadavky současnosti." 

— Keith B. McCutcheon 

 

(1039) "Každá dívka, která kdy létala, si zvykla na předsudky kolegů pilotů, kteří dokážou snést hromadu důvodů, proč ženy nemohou být dobrými piloty. Jediný způsob, jak ukázat těm nevěřícím Tomášům, těm hangárovým posměváčkům, je ukázat jim." 

— Cornelia Fort 

 

(1040) „Máte letadlo, cestující a posádku. Jste za ně zodpovědný. Nemůžete vzít své pozemské problémy do oblak. Můžete se úplně oprostit a soustředit se na něco jiného."

— nizozemský král a 2. pilot KLM Willem-Alexander