(971-980)

12.10.2018 21:11

(971) "Normálním letadlem cestujete, Concordem letíte."
— (z blíže neurčeného filmu)

(972) "Nemyslím, že bych měl nějakou schopnost, kterou nemají ostatní. Snad jen jsem dostal víc příležitostí, víc publicity... a měl jsem dost štěstí, takže jsem přežil i situace, které jiní nezvládli. Není to o tom, jak blízko k zemi se dostaneš, ale jak dobře svoje letadlo řídíš. Když si připadáš tak bezstarostně, že začneš chtít být nejníže létajícím letcem na světě, možná to nějakou dobu půjde. Ale mezi mými přáteli bylo dost lidí, kteří už s námi nejsou, protože svoje limity stlačili až příliš nízko."
— Bob Hoover
PS: Legendární pilot dnes ráno odletěl navěky ve věku 94 let. Přejme mu klidný poslední let...


(973) "Aby bylo možné zajistit přiměřenou obranu země, je nutné - a dostačující - být v takové pozici, aby v případě vypuknutí války bylo možné získat převahu ve vzduchu."
— Giulio Douhet, italský generál

(974) "Průměrné letadlo prý je staré 16 let. Myslím, že průměrné jídlo v letadle je na tom stejně."
— Joan Rivers


(975) "Můžeš být buď jako pták, který se příliš bojí letět, nebo jako pták, který má moc práce s tím, aby se udržel v letu, a tak se už nestíhá bát."
— anonymní letecké moudro

(976) "Nelétal jsem pro publikum. Vždycky jsem ale chtěl, aby každý let byl o trošku lepší a preciznější než ten předchozí."
— Bob Hoover

(977) "Myslel jsem, že budu letadlo držet na zemi, dokud si ho trochu neosahám a neseznámím se s ním. Ale závan větru mě náhle dostal do vzduchu a první, co jsem si uvědomil, bylo, že letím."
— Arthur Pratt Warner, první člověk, který kdy koupil letadlo, po svém prvním letu 4. 11. 1909

(978) "Letecké ideály nepotřebují jen křídla, ale i plochu, ze které by mohly vzlétnout."
— Antoine de Saint-Exupéry

(979) "Létej hlavou a ne svaly. Jedině tak se jako stíhač můžeš dožít vysokého věku. Stíhač, který má jen svaly a nic v hlavě, ten se důchodu nikdy nedožije."
— plk. Willie Bats

(980) "Vždycky se snaž poznat, kdy je čas přistát a složit svá křehká křídla v bezpečí. Pamatuj, že i když jsi pilot, tak nejsi božská bytost, ale jen malý, zranitelný smrtelník."
— anonymní letecké moudro