(931-940)

12.10.2018 20:59

(931) "Když se křídlo pohybuje rychleji než letadlo, je něco špatně."
— anonymní letecké moudro

(932) "Nikdy jsem se nezajímala o létání a vlastně jsem letěla jenom jednou. I když jsem byla dobrá v závodění na člunech a v autech, létání jsem se vždycky bála. Říkala jsem přátelům, že nikdy nepoletím. Dokonce jsem neměla ráda motýly a cokoli s křídly, protože když jsem se pak podívala na vlastní nohy, dělalo se mi špatně. No a takhle jsem viděla létání... dokud jsem neuviděla to mrňavé letadélko ve výloze."
— Mrs. Victor Bruce, britská pilotka

(933) "Jedině útočný duch zrozený ve statečném srdci může dovést letadlo k vítězství. A nezáleží na tom, jak perfektně propracované to letadlo je."
— Adolf Galland

(934) "Prostor, ve kterém můžete ve vzduchu manévrovat, je prakticky neomezený, narozdíl od boje na zemi nebo na moři. Ale sebevětší počet letadel, která budou jednat obranně, skoro nemá šanci zastavit odhodlaného nepřítele od průniku. To znamená, že letadlo bylo a je především nástrojem útoku, nikoli obrany."
— J. E. 'Johnnie' Johnson, maršál RAF

(935) "Buď jako pták na cestách, zastav se na větvích tak tenkých, že máš pocit, že pod tebou nic není. Ale zpívej dál, protože víš, že máš křídla."
— Victor Hugo

(936) "Každý přece rád létá. A létat pod vodou je ještě lepší než létat ve vzduchu, protože ve vodě jsou kolem vás různé věci."
— Graham Hawkes, britský konstruktér ponorek

(937) "Lidé často žijí, jako by letěli na autopilota. Jen automaticky reagují na to, co se děje. Mě zajímá život objevitele, který je uprostřed neznámého a nemůže spoléhat na své zvyky."
— Bertrand Piccard

(938) "Dnešní byznysmen prostě ze své kanceláře vyrazí přímo na letiště, sedne do svého letadla a letí šest nebo sedm set mil, aniž by si musel třeba jen sundat klobouk. Nejspíš se ani nezmíní, že letěl. Ale před pár desítkami let by to znamenalo obléct koženou bundu, přilbu a letecké brýle a každou minutu své cesty riskovat krk."
— Percy Knauth

(939) "Proč Bůh vynalézal ženské, když s letadly je taková zábava?"
— anonymní letecké moudro


(940) "U spitfiru jsem poprvé v životě poznal pocit nádherné ženy, která se projde po náměstí, a to jí úplně stačí k tomu, aby se celé město zastavilo a koukalo na ni. Nemusí nic předvádět, nic umět, prostě jí stačí, že je. Je tak krásná, že muži šílí a ostatní ženy snad ani nežárlí, neb tuší, že to nemá cenu... A tohle je spitfire."
— Radim Vojta, český pilot létající na Spitfire