(901-910)

11.10.2018 22:12

(901) "Nejlíp se spolupracuje s těmi nejostřejšími kapitány."
— anonymní letecké moudro

(902) "Když se chceš naučit létat, najdi si dobrého instruktora."
— Chuck Yeager

(903) "Kokpit byl mou kanceláří. Bylo to místo, kde jsem prožil spoustu pocitů a naučil se spoustu věcí. Bylo to místo, kde se pracuje, ale také sní. Bylo to místo smrtících setkání, při kterých jsem toho zjistil hodně o životě. Naučil jsem se hodně o radosti a starostech, o pýše a pokoře, o strachu a o tom, jak ho překonat."
— Brian Shul

(904) "Můj otec odjakživa nesouhlasil s tím, abych létal, ale sám nikdy neletěl. Nakonec jednou souhlasil, že poletí se mnou, a jednoho odpoledne se vyšplhal do kokpitu a letěli jsme nad Redwoodské vodopády. Od toho dne jsem od něj neslyšel ani slůvko proti mému létání. A nikdy si nenechal ujít příležitost proletět se."
— Charles Lindbergh

(905) "Pořádná předletová příprava šetří peníze - tím, že ušetří čas."
— anonymní letecké moudro

(906) "Nutnost soustředit se a zaměřovat pozornost na detaily dělají z létání vlastně druh meditace. Je to uklidňující a člověka to okouzluje. Všechno ostatní odplyne."
— Harrison Ford

(907) "Opustit zemi i její tíž a letět jen
A poznat hřejivost jasného jarního nebe
Pak zase zpět na zemi, až se skončí den
Očištěn od napětí, jež odtálo z tebe..."
— Gary Claud Stokor (překlad Černá skříňka)

(908) "I když se technologie stále zdokonalují a jsou stále spolehlivější, tak pokud si někdo pochybuje, že nemohou selhat, tak ten asi nikdy nepoužil osobní počítač."
— Chesley Sullenberger

(909) "Nezemřela
Jen létá výš, než kdy předtím
A tíže země už ji nepoutá..."
— Elisabeth McKethan-Magid (pilotka jednotek WASP, pro svou zahynuvší kamarádku)

(910) "Krása tohoto díla mi otevřela svět, ve kterém jsem během pouhých dvou hodin mohl potkat černé draky i vrcholky hor korunované závojem modrých blesků. A když padla noc, s pokorou jsem odečítal svůj kurs z hvězd."
— Antoine de Saint-Exupéry (z knihy Země lidí, 1939)