(891-900)

11.10.2016 19:28

(891) "Neexistují žádné nové způsoby, jak havarovat s letadlem."
— anonymní letecké moudro

(892) "A výš, plout k nebesům a výš
Jak ten pták, co vzlétnout smí
Jen já, mě poutá zemská tíž
Tím smutkem mým celá zem zní
Země zní..."
— El Condor Pasa (angl. originál Paul Simon & Simon Garfunkel) - překlad Černá skříňka

(893) "Žádný učený z nebe nespadl, ale talentovaných už popadalo dost."
— anonymní letecké moudro

(894) "Mou dálnicí je nekonečná obloha,
mými přáteli jsou nikdy nespící hvězdy..."
— William Ellery Channing

(895) "Předpisy jsou jen papír. Neobstojí při střetu se zemí nebo s jiným letadlem."
— Ernest K. Gann

(896) "Lidská mysl je větší než celá obloha."
— Emily Dickinson

(897) "Být zkušebním pilotem někdy není ta nejbezpečnější práce na světě."
— Alan Shepard

(898) "Nikdo se nestará, co má pod nohama. Všichni hledíme ke hvězdám."
Quintus Ennius

(899) "Je to vůbec zvláštní druh lidí vyhledávajících nebezpečí, které je s touto činností spojené. Já je mám docela ráda a vytýkám jim vlastně jen jedno. Vozím je pouze nahoru, do výšky až čtyř kilometrů, a pak mě opustí. Nikdy se mnou neprožijí závěr letu, kterým je přistání, a to je škoda. Přistání mi jde a já jim ho nemohu předvést."
Vladimír Kvarda, zkušební pilot Aero Vodochody  (z knížky Pohádky na křídlech)
 

(900) "Dokázali jsme přimět vzduch, který nevidíme, aby nás podpíral; zřekli jsme se bezpečí pevné půdy pod nohama, protože létání je lákavé, okouzlující a překrásné; protože je milujeme. Jen málo z nás jsou skuteční šílenci. Naopak, většina z nás dokáže velmi dobře vyhodnotit rizika. Dobrovolně vyměňujeme kus bezpečí za tu nezměrnou krásu oblohy."
— Paul J. Sampson