(51) Co jsi, letadlo?

07.03.2012 21:00

"Vyšel jsem ven a opřel jsem se o křídlo jednoho starého přítele. Bez okolků jsem mu kladl otázky, na něž jsem zatím nedokázal odpovědět. 

"Letadlo, co jsi? Co na tobě a všech členech tvé rozvětvené rodiny je, že to přinutilo tolik mužů, aby opustili všecko, co znají, a přišli k tobě? Proč plýtvají drahocennou lidskou láskou a zájmem na tebe, když nejsi nic než určitý počet kilogramů oceli a hliníku a benzinu a hydraulické kapaliny?" 

Kolem se přehnal lehký větřík a zapískal si v podvozku. Stejně zřetelně jako hlas ve tmě přišla od cvičného letadla odpověď, jako by trpělivě znovu opakovalo to, co mi říká už od chvíle, kdy jsme se setkali poprvé.

"A co jsi ty?" zeptalo se, "jen jistý počet kilogramů masa a krve a vzduch a voda? Nejsi snad víc než to?" 

- Richard Bach /z knihy Dar křídel/