300. Kdo je kdo

20.09.2012 21:00

Chlapík odstartuje s horkovzdušným balonem a jak tak letí, uvědomí si najednou, že nemá ani tušení, kde je. Sklesá tedy dolů a uvidí pod sebou nějakého muže. "Pane, prosímvás, mohl byste mi pomoct? Už před hodinou jsem se měl setkat se svým známým, ale ztratil jsem se a teď vůbec netuším, kde jsem." 

Člověk na zemi zvedne hlavu, zamyslí se a odpoví: "Jste v horkovzdušném balonu asi patnáct metrů nad zemí. Nacházíte se mezi 40 a 41 stupni severní šířky a 59 a 60 stupni západní délky." 

"Vy jste určitě inženýr," zakroutí hlavou chlapík v balonu. 
 
"Ano, to jsem. Jak jste to poznal?" 
 
"Dal jste mi naprosto technicky přesnou odpověď, která mi ale prakticky je úplně k ničemu. Pořád nevím, kde jsem." 
 
"A vy budete určitě manažer," odpoví člověk ze země. 
 
"Ano, taky máte pravdu. A vy jste na to přišel jak?" 
 
"Nevíte, kde jste a nevíte, kam směřujete. Dostal jste se nahoru kvůli obrovské nafouklé bublině. Něco jste slíbil a netušíte, jak to splnit, a předpokládáte, že váš problém vyřeší ti pod vámi. A jste pořád ve stejně situaci, jako jste byl, než jste se mnou začal mluvit - ale teď už je to moje chyba!"