1051-1060.

01.11.2020 14:17

1051. Letí takhle staré ruské letadlo. Najednou se v kokpitu rozsvítí výstražný nápis, upozorňující na selhání hlavních letových systémů. Jeden pilot se začne probírat příručkou, druhý se snaží vyjednat přistání na nejbližším letišti. Palubní mechanik se v klidu zvedne, dojde k výstražnému nápisu a praští do něj pěstí. Nápis zhasne a protože letadlo letí dál, piloti se tedy uklidní a letí až na cílové letiště. Tam bezpečně přistanou. Pak se mechanika ptají: "Prosímvás, jak jste na to přišel?" 

"No, vzpomněl jsem si na svoje začátky na letišti, když jsem dělal u zvedáku..."

 

1052. Z leteckého slovníku: Hydroplán - letadlo, konstruované na přistání na mokré, dvacet tisíc stop dlouhé dráze.

 

1053. Letadlo letí z Prahy do Londýna. Chvíli po startu se ozve pilot s hlášením: "Vážení cestující, mám pro vás dobrou a špatnou zprávu. Ta dobrá je, že budeme přistávat už za půl hodiny. Ta špatná je, že to bude v Praze."

 

1054. Letí takhle pěkně staré letadlo a pomalu stoupá do cestovní výšky. Hlavní letuška se ujme mikrofonu a ohlásí: "Vážení cestující, občerstvení budeme podávat, když naše letadlo vystoupá do cestovní letové hladiny."

 

1055. Uprostřed nočního letu si cestující zavolá letušku. Slečna se jí přívětivě zeptá, jestli má nějaké přání. "Ano, prosím. Mohla byste poprosit pilota, aby vypnul jeden motor? Dělají moc velký hluk a můj syn nemůže spát."

 

1056. Před startem cestující napřáhne ruku ke svému sousedovi: "Dobrý den, já jsem Al. S kým budu dnedka mít tu čest umřít?"

 

1057. Letuška dostane za úkol doprovázet na letu malou pětiletou holčičku, která cestuje za rodiči. Posadí tedy dívenku blízko svého místa a hlídá ji. Když přijdou turbulence, holčička se vyplašeně ptá: "Co mám dělat?" 

"Neboj se, to bude dobré. To nic není, nemusíš dělat nic." uklidňuje ji letuška. 

"Ale mohla bych něco dělat. Třeba bych se mohla pomodlit." 

"Jestli to umíš, tak můžeš," usměje se letuška. 

Holčička sepne ručky: "Otče náš, jestli mě slyšíš, tak mě prosím zachraň. Jsem malinká a ještě nechci do nebe." 

Pak se zamyslí a po odmlce dodá: "A ty ostatní, ty můžeš třeba zachránit taky." 

 

1058. Když letí Chuck Norris, nemůžete ho sledovat na radaru. Jakmile se na radaru objeví, je pozdě a je po vás.

 

1059. Bývalý pilot dopravního letadla si jde zalétat s malým sportovním letadlem. Ozve se věži: "Tady XXX, chci ohlásit stav nouze, jaký jsem nezažil za celou dobu své letecké kariéry." 

Věž: "XXX, slyším vás, ale taky vás vidím z okna, ještě jste ani neodstartoval. Popište ten váš stav nouze." 

XXX: "Jsem jediný člen posádky, nemám záložní rádio, nemám odmrazování a běží mi už jenom jeden motor."

 

1060. Před startem Concordu se ptá druhý pilot kapitána: "Zajdeme na skleničku, až se vrátíme na zem?" 

"Dneska ne," odvětí kapitán. "Dneska sebou tak leda plesknu na hotel."

selhání". Jeden pilot se chystá uklidnit pasažéry, zatímco druhá 
klidně udeří pěstí do přístrojové desky - letadlo zamrzne ve 
vzduchu. Pomalu dvě hodiny opravy, pak jeho pěst na palubní desce zadním 
panelu - letadlo letí dál a bezpečně sedí. 
Kolegové se ho zeptal: 
- Jak jsi to udělal? 
- A já myslel mládež. Kdysi jsem pracoval jako zvedáku.
1051. Letí takhle staré ruské letadlo. Najednou se v kokpitu rozsvítí výstražný nápis, upozorňující na selhání hlavních letových systémů. Jeden pilot se začne probírat příručkou, druhý se snaží vyjednat přistání na nejbližším letišti. Palubní mechanik se v klidu zvedne, dojde k výstražnému nápisu a praští do něj pěstí. Nápis zhasne a protože letadlo letí dál, piloti se tedy uklidní a letí až na cílové letiště. Tam bezpečně přistanou. Pak se mechanika ptají: "Prosímvás, jak jste na to přišel?" 
"No, vzpomněl jsem si na svoje začátky na letišti, když jsem dělal u zvedáku..."
 
 
pondělí 26. 6. 
1052. Hydroplane - An airplane designed to land on a wet, 20,000-foot-long runway.
1052. Z leteckého slovníku: Hydroplán - letadlo, konstruované na přistání na mokré, dvacet tisíc stop dlouhé dráze.
 
 
pátek 30. 6. 
1053. Letadlo letí z Prahy do Londýna. Chvíli po startu se ozve pilot s hlášením: "Vážení cestující, mám pro vás dobrou a špatnou zprávu. Ta dobrá je, že budeme přistávat už za půl hodiny. Ta špatná je, že to bude v Praze."
 
 
pondělí 3. 7. 
1054. Tak to bylo během letu do Hamburku s již staršího Tupolev stroje následující oznámení: "Dámy a pánové, pokud naše letadlo dosáhla plánované výšky, budeme sloužit oběd."   (stejný výraz pro až/jestli)
1054. Letí takhle pěkně staré letadlo a pomalu stoupá do cestovní výšky. Hlavní letuška se ujme mikrofonu a ohlásí: "Vážení cestující, občerstvení budeme podávat, když naše letadlo vystoupá do cestovní letové hladiny."
 
 
pátek 7. 7. 
“A friend of mine was a flight attendant who told me that a guy called the air hostess and very politely asked if the pilot could shut off one of the jet engines so his son could sleep peacefully.”
1055. Uprostřed nočního letu si cestující zavolá letušku. Slečna se jí přívětivě zeptá, jestli má nějaké přání. "Ano, prosím. Mohla byste poprosit pilota, aby vypnul jeden motor? Dělají moc velký hluk a můj syn nemůže spát."
 
pondělí 10. 7. 
1056. Me to my neighbor, extending a hand "So, I am Ale, with whom do I have the pleasure to die today?"
Ondřej Svoreň
1056. Před startem cestující napřáhne ruku ke svému sousedovi: "Dobrý den, já jsem Al. S kým budu dnedka mít tu čest umřít?"
 
 
pátek 14. 7. 
1057. Letěl jsem do Rostova. Na stanici jsem byl požádán, aby doprovázet sladkou 6-letá 
dívka. Fly, vše je klid. V určitém okamžiku se dostal do pásma 
turbulencí, letadlo třese, trochu bledý. 
- A co dělat v takových případech? - Ptá. 
Nic. 
- Modlitba vědět? 
- Já vím. 
Přidá dlaně loď a tiše začíná: "Otče náš ...." 
Poslouchám na půl ucha. 
- .... Jsem tak málo, zachraň mě, prosím .... 
Pauza 
- No, všichni ostatní taky, může zachránit.
1057. Letuška dostane za úkol doprovázet na letu malou pětiletou holčičku, která cestuje za rodiči. Posadí tedy dívenku blízko svého místa a hlídá ji. Když přijdou turbulence, holčička se vyplašeně ptá: "Co mám dělat?" 
"Neboj se, to bude dobré. To nic není, nemusíš dělat nic." uklidňuje ji letuška. 
"Ale mohla bych něco dělat. Třeba bych se mohla pomodlit." 
"Jestli to umíš, tak můžeš," usměje se letuška. 
Holčička sepne ručky: "Otče náš, jestli mě slyšíš, tak mě prosím zachraň. Jsem malinká a ještě nechci do nebe." 
Pak se zamyslí a po odmlce dodá: "A ty ostatní, ty můžeš třeba zachránit taky." 
 
 
pondělí 17. 7.
1058. Chuck Norris cannot be tracked on radar, if he appears, it is too late; you are already  dead.
1058. Když letí Chuck Norris, nemůžete ho sledovat na radaru. Jakmile se na radaru objeví, je pozdě a je po vás.
 
 
pátek 21. 7. 
Ex-air transport pilot: Ground, I’d like to report an emergency.
Ground: Bonanza X, you haven’t left the ground yet. What’s your emergency?
Pilot: I’m down to one active crew member, a single radio, no de-icing equipment and I’m already on my last engine.
1059. Bývalý pilot dopravního letadla si jde zalétat s malým sportovním letadlem. Ozve se věži: "Tady XXX, chci ohlásit stav nouze, jaký jsem nezažil za celou dobu své letecké kariéry." 
Věž: "XXX, slyším vás, ale taky vás vidím z okna, ještě jste ani neodstartoval. Popište ten váš stav nouze." 
XXX: "Jsem jediný člen posádky, nemám záložní rádio, nemám odmrazování a běží mi už jenom jeden motor."
 
 
pondělí 24. 7. Výročí havárie Concordu: 
'What are you doing tonight?'' asked the Air France co-pilot of the pilot. ''You coming out for drinks?'' ''No, I'm just going to crash at the hotel.'' - Ani náhodou, jen se vrátíme na zem, tak sebou plácnu na hotel..
1060. Před startem Concordu se ptá druhý pilot kapitána: "Zajdeme na skleničku, až se vrátíme na zem?" 
"Dneska ne," odvětí kapitán. "Dneska sebou tak leda plesknu na hotel."